Original title:
Procedurální generování měst
Translated title:
Procedural Generation of Cities
Authors:
Hamerník, Pavel ; Beran, Vítězslav (referee) ; Polok, Lukáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
V této práci se zabývám zkoumáním metod pro procedurální generování terénu, měst a interiérů. Nejdříve jsou rozebrány nejčastější techniky procedurálního generování, poté použitelné techniky či algoritmy pro generování terénu a měst. Pomocí těchto metod a technik se snažím vytvořit 3D aplikaci demonstrující generování světa, který obsahuje terén a město. Aplikace v závislosti na počátečním celém číslu dokáže generovat různé městské scény.
My bachelor thesis covers studying methods of procedural generation of terrains, cities and interiors. First the most common techniques of procedural generation are discussed, then more useable techniques for procedural generation of terrain and cities. With the assistance of these methods and practices i endevour to make a 3D application that simulates generation of world, which consists of terrain and city. Application generates different urban scenes based on input integer value.
Keywords:
C++; city generation; L-System; Perlin noise; procedural generation; C++; generování města; L-Systém; Perlinův šum; procedurální generování
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/187251