Original title:
Veřejnoprávní televize v Evropě a jejich zapojení do sportu
Translated title:
Public television in Europe and its involvment in sports
Authors:
Hozák, Jiří ; Voráček, Josef (advisor) ; Ruda, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Veřejnoprávní televize v Evropě a jejich zapojení do sportu Cíle: Hlavním cílem bakalářské práce je, na základě zjištěných informací, vypracovaných analýz a srovnání fungování vybraných veřejnoprávních televizí v Evropě, vytvořit návrh na úpravu a aplikaci nových funkcí a služeb v prostředí programu ČT Sport. Metody: V bakalářské práci byly využity kvalitativní metody, pomocí kterých byla získána potřebná data. Jednalo se jak o strukturované dotazníky, které byly využity pro komunikaci s vybranými zaměstnanci zahraničních veřejnoprávních televizí, tak byly zároveň provedeny strukturované a nestrukturované rozhovory se zaměstnanci České televize. Poslední použitou metodou byla analýza sekundárních dat. Výsledky: Výsledky práce dokazují vysokou efektivnost a využitelnost veškerých možných zdrojů u ČT Sport, která je schopna se zlomkem zdrojů produkovat kvalitní a široký obsah. Zlomek je prezentován jako menší množství zdrojů oproti jiným zahraničním televizím. Zároveň bylo srovnáno fungování jiných veřejnoprávních televizí, působících v Evropě, a byly identifikovány jejich kvalitní služby. Právě tyto služby pak byly v rámci návrhu implementovány do prostředí České republiky, konkrétně ČT Sport. Klíčová slova: sport, veřejnoprávní televize, reklama, sponzoring, koncesionářské poplatky, vysílací...Title: Public television in Europe and their involvement in sports Objectives: The main object of this bachelor thesis is to make a draft of new services and ideas for an improvement of ČT Sport channel. This draft will be based on ascertained data, elaborated analysis and comparison of how public television across Europe work. Methods: In the bachelor thesis were used qualitative methods to gather needed data. First was used structured questionaire for communication with chosen employes from foreign public TV. Also were used structured and unstructured interviews with employes from Czech TV, specifically ČT Sport. The last method used was the analysis of secondary data. Results: The results prove high effectivness and usage of all resources available for ČT Sport, that is able to produce high quality content with just a fraction of the budget. The fraction is presented as an amount of resources in comparison with other foreign public TV. Also were compared chosen public TV across Europe, and were indentified high quality services that they provide. These services were implemented to the environement of ČT Sport as a part of my recommendation. Keywords: sport, public television, commercial, sponsoring, license fee, broadcasting rights
Keywords:
broadcasting rights; commercial; license fee; public television; sponsoring; sport; koncesionářské poplatky; reklama; sponzoring; sport; veřejnoprávní televize; vysílací práva
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/118132