Název:
Aktivita politických stran a hnutí na sociální síti Facebook před volbami do Evropského parlamentu v roce 2019
Překlad názvu:
Activity of winning political parties on Facebook before the European Parliament elections in 2019
Autoři:
Bílá, Anja ; Hájek, Lukáš (vedoucí práce) ; Stauber, Jakub (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zaměřuje na komunikaci českých politických stran na sociální síti Facebook v předvolebním období voleb do Evropského parlamentu v roce 2019. Cílem práce je analýza a příslušná interpretace dat z předvolebních kampaní jednotlivých politických stran, které získaly v předmětných volbách mandát. Teoretická část této bakalářské práce popisuje vybrané teorie politické komunikace na sociálních médiích. Dále představuje demografickou strukturu uživatelů, kteří využívají sociální média v České republice. V poslední řadě se věnuje nástrojům politického marketingu na sociální síti Facebook. Praktická část práce analyzuje aktivitu politických stran na sociální síti Facebook, která byla součástí předvolebních kampaní. Relevantní pro tuto práci jsou politické strany, jež získaly mandát v předmětných volbách. Tato data jsou vybrána a analyzována pomocí softwaru ZoomSphere. Jedná se vyhodnocení popularity jednotlivých politických subjektů, tedy kolik má politická strana sledujících a zdá má, případně jak velkou, odezvu případných voličů konkrétní politické strany na této sociální síti. Dále je pak analyzována četnost zveřejněných příspěvků politických aktérů, časová posloupnost sdělení a jejich struktura.This bachelor thesis focuses on communication on the social network Facebook in the Czech Republic in the election period of the European Parliament elections in 2019. The aim of the thesis is to analyze and interpret the data from the election campaigns of individual political parties, which obtained the mandate. The theoretical part of the thesis describes selected theories of political communication on social networks. It also presents the demographic structure of users who use social networks in the Czech Republic. He is also engaged in political marketing on the social network Facebook. The practical part analyzes the activity of political parties on the social network Facebook, which was part of the election campaigns. The winning political parties are relevant to this work. This data is selected and analyzed using ZoomSphere software. These are the frequency of published contributions by political actors, the time sequence of messages and their structure. Furthermore, the popularity of individual political entities and the response of potential voters of a particular political party on the social network are evaluated.
Klíčová slova:
Facebook; politická strana; popularita; předvolební kampaň; relevance; sociální média; Volby do Evropského parlamentu; campaign; Elections to the European Parliament; Facebook; political party; popularity; relevancy; social media