Název:
Práce asistenta podporující vývoj dětí v sociálně slabých podmínkách.
Překlad názvu:
Work of a assistant supporting the development of socially disadvantaged children
Autoři:
Mezenský, Štěpán ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Vlčková, Kamila (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá prací asistentů pracujících s dětmi ze sociálně slabých rodin při individuálních schůzkách. Mapuje její podobu a zkoumá, jakým způsobem na svoji bývalou práci asistenta nahlížejí samotní asistenti. Popis práce asistenta se vztahuje k existující teorii liniových pracovníků, jejíž hlavní koncepty jsou popsané v teoretické části bakalářské práce. Ve své teoretické části práce dále seznamuje s teorií motivace, která hraje významnou roli při setrvávání asistentů na svojí pozici. Analyzováním polostrukturovaných rozhovorů provedených s bývalými asistenty je zjištěna podoba konceptů teorie liniových pracovníků v prostředí práce asistentů dětí ze sociálně slabých rodin. Hlavními zjištěními jsou, že asistenti pracují samostatně, práci vykonávají, dokud pociťují motivaci, a poté prostředí opouští. Systém podpor a překážky v práci asistentů závisí převážně na lidském faktoru. Dále bylo zjištěno, že toto odvětví dobrovolnictví dosáhlo manažerské úrovně.The main topic of this bachelor thesis is the work of the assistants working with children from socially vulnerable families through the way of individual meetings. It maps its form and examines the ways the former assistants themselves see their work as assistants. The description of the work of assistant relates to the Street-level Bureaucracy theory which main concepts are described in the theoretical part of this thesis. Furthermore, in its theoretical part the thesis presents the Theory of Motivation playing substantial role in continuous work of assistants in the field. By analyzing of semi-structured interviews performed with the former assistants the form of concepts of Street-level Bureaucracy theory in the environment of work of assistants of children from socially vulnerable families is examined. The main findings lie in the facts that assistants work independently, they perform the work until their motivation is present and then leaves the environment. The system of support and obstacles in the work of assistants depends mainly on human factor. It was further found that this area of volunteering reaches the management level.
Klíčová slova:
Děti se sociálním znevýhodněním; Michael Lipsky; Sociální asistent; Teorie liniových pracovníků; Michael Lipsky; Social assistant; Socially disadvantaged children; Theory of Street-leve Bureaucracy