Název:
Pravidelný pohyb a jeho vliv na vývoj dětí s mentálním postižením
Překlad názvu:
Regular physical activities and its influence on the development of children with mental disabilities
Autoři:
Vaňková, Klára ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce je vytvoření uceleného souboru cviků pro žáky s mentálním postižením, navštěvující základní školu speciální. Soubor cviků bude využíván, jako každodenní rozcvička, kterou budou mít děti zařazenou před začátkem vyučování ve společenské místnosti. Rozcvička bude probíhat vždy ve stejný čas na stejném místě, aby si děti snadněji vytvořily pohybový návyk. V rozcvičce se zaměřím zejména na problémové partie žáků, jako jsou svalové dysbalance, ochablé a zkrácené svaly zad. Tyto problémy vychází z dlouhodobého sezení ve školních lavicích, ale také z odlišné stavby těla těchto dětí. Musím však brát v potaz zdravotní stav žáků a jejich mentální úroveň, aby byly schopni cviky vůbec provést. Proto je nezbytné výběr cviků konzultovat se zkušenými pedagogy a prostudovat odbornou literaturu. Cviky by měly sloužit k vytvoření pohybového návyku a zlepšit jejich motorické schopnosti a dovednosti, zároveň také napravit svalové dysbalance. Úkolem cvičenců bude samostatně zvládnout soubor cviků a vytvořit si pohybový návyk. Pro snadnější zapamatování rozcvičky budou cviky doplněny o říkanku, která děti provede celou testovou baterií. V průběhu testování budu zaznamenávat, zdali testovaní říkanku již zvládají samostatně bez nápovědy, a zdali jsou schopni soubor cviků provést samostatně ve správném...The aim of thesis is to create a comprehensive set of excercises for students with mental disabilities, attending primary school special. The set of excercises will be used, as a daily workout, with the children will have influenced in the common room before class begins. The warm -up will always take place at the same time in the same place to make it easier for children to develop a mobility habit. In the warm up, I will particularly focus on problem parts of students such as muscle dysbalance, flaccid and shortened back muscles. These problems stem from a long-term session on the school benches, but also from the different body structure of these children. However, I must take into account the health of the students and their mental level so that they are able to carry out the excercises at all. It is therefore necessary to consult with experienced educators and to study professional literature. The excercises should serve to create a mobility habit and improve their motor skills, while also repairing muscle dysbalance and strengthening and stretching back muscles. KEYWORDS Mental retardation, excercise, warm up exercises, children, mobility habit
Klíčová slova:
Mentální retardace; pohybová cvičení; pohybový návyk; postižené děti; rozcvička; children; excercise; Mental retardation; mobility habit; warm up exercises