Original title: MIMO-LIDSKÉ: proměny obrazu člověka v malířství druhé poloviny čtyřicátých až šedesátých let 20. století. Teoretická a metodologická východiska.
Translated title: BEYOND THE MAN: Transformations of the image of the man in painting from the mid-1940s until the 1960s. Theoretical and methodological principles.
Authors: Murár, Tomáš ; Vojvodík, Josef (advisor) ; Konečný, Lubomír (referee) ; Bydžovská, Lenka (referee)
Document type: Doctoral theses
Year: 2019
Language: cze
Abstract: [cze] [eng]

Keywords: beyond-the-man|World War II|Theodor W. Adorno|Giorgio Agamben|Miroslav Petříček|Fritz Novotny|Maurice Merleau-Ponty|phenomenology|abstract painting|other modernity|anthropology of images|Vienna School of Art History|Konrad Fiedler|Friedrich Nietzsche|Max Dvořák|Alois Riegl|theory and methodology of art history; mimo-lidskost|druhá světová válka|Theodor W. Adorno|Giorgio Agamben|Miroslav Petříček|Fritz Novotny|Maurice Merleau-Ponty|fenomenologie|abstraktní malířství|jiná moderna|antropologie obrazu|Vídeňská škola dějin umění|Konrad Fiedler|Friedrich Nietzsche|Max Dvořák|Alois Riegl|teorie a metodologie dějin umění

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/111152

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-405725


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Doctoral theses
 Record created 2019-10-19, last modified 2022-03-04


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share