Original title:
Vizuální komunikace českých handmade módních značek na sociálních médiích
Translated title:
Visual Communication of Czech Handmade Fashion Brands on Social Media
Authors:
Mazínová, Veronika ; Řehořová, Irena (advisor) ; Švantner, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této magisterské diplomové práce je zjistit, jak dnešní handmade módní značky tvoří svou vizuální identitu na sociálních mediích, jaká je jejich vizuální prezentace na těchto sociálních mediích a jaké používají komunikační nástroje. Zaměřím se především na lokální handmade módní značky, které jsou poměrně nové na českém marketingovém trhu, ale celkem zdatné ve vizuální komunikace pomocí sociálních médií. Speciálně jsem se zaměřila na sociální síť Instagram, která je v současné době nejvyužívanější vizuálně založenou sociální sítí. Diplomová práce je vedena jako teoreticko-výzkumná. V teoretické části je první úsek věnován k zpracování tématu vizuální komunikace a vztahu obrazu s textem. Druhá polovina se věnuje sociálním médiím, a to zejména nejvyužívanějším sociálním sítím v současnosti. Pro zodpovězení mých výzkumných otázek jsem použila metodologii kvalitativního výzkumu, a jako metodu sběru dat jsem zvolila polostrukturovaný rozhovor. Získané data z rozhovorů jsou analyzovány a kategorizovány, pomocí čehož jsou rozkrývány strategie vizuální komunikace vybraných módních značek. Výsledkem je komparace analyzovaných dat, z které jsem došla k závěru, že všechny módní značky májí svou...The aim of this master's thesis is to find out how today's handmade fashion brands create their visual identity on social media, what is their visual presentation on these social media and what communication tools they use. I will focus mainly on local handmade fashion brands, which are quite new on the Czech marketing market, but quite proficient in visual communication using social media. I specifically focused on social network Instagram, which is currently the most used visually-based social networking site. The diploma thesis is conducted as theoretical research. In the theoretical part, the first section is devoted to the topic of visual communication and the relationship between the image and text. The second part deals with social media, especially the most used social networks in the present. I used a qualitative research methodology to answer my research questions, and I chose semi- structured interviews as a data collection method. The obtained data from the interviews are analyzed and categorized, which reveals the strategies of visual communication of selected Czech handmade fashion brands on social media. The result is a comparison of the analyzed data, which I came to the conclusion from that all fashion brands have a certain strategy of their visual communication on social media....
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/109904