Original title:
Základy molekulární biologie na základních školách pomocí hands-on aktivit
Translated title:
Basics of Molecular Biology at Secondary Schools by Hands-on Activities
Authors:
Pinkr, Tomáš ; Ehler, Edvard (advisor) ; Hlaváčová, Lucie (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce bylo vytvořit a ověřit výukový cyklus zaměřený na molekulární biologii s využitím hands-on aktivit, aktivizačních metod a kritického myšlení. Celkem se ověřování zúčastnilo 99 žáků dvou základních škol (9. ročníky) a jednoho víceletého gymnázia (ekvivalentní ročník k základním školám). S jejich pomocí se podařilo vytvořit atraktivní výukový cyklus z molekulární biologie, který je možné bez zásadních úprav a s nízkými náklady rovnou použít.The aim of this study is to prepare and verify a molecular biological teaching cycle. This cycle is focused on hands-on activities, critical thinking and student's activity. A total of 99 pupils from two elementary schools (9th grade) and one multi-year grammar school (equivalent to primary schools) participated in the verification. They helped to create an attractive learning cycle from molecular biology, which can be used directly without major modifications and low cost.
Keywords:
Central Dogma of the Molecular Biology; Critical Thinking; Cross-Curricular Relationships; Hands - on Activities; Models; centrální dogma molekulární biologie; hands-on aktivity; kritické myšlení; mezipředmětové vztahy; modely
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/109655