Název:
Jednopolový rámový most
Překlad názvu:
One span frame bridge
Autoři:
Buk, Petr ; Zich, Miloš (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Předmětem této bakalářské práce je návrh nosné konstrukce silničního mostu přes řeku. Z vypracovaných variant byla upřednostněna varianta rámového jednopolového mostu. Konstrukci tvoří železobetonová předpjatá deska s náběhy. Most je řešen jako kolmý s délkou přemostění 25 m. Pro výpočet vnitřních sil byly vytvořeny dva výpočetní modely metodou MKP v programu SCIA Engineer 2018: prutový model a deskový model. Práce je věnována porovnání vnitřních sil na prutovém a deskovém modelu. Porovnání krátkodobých ztrát předpětí s výsledky z programu SCIA Engineer 2018. Návrh a posouzení mezního stavu únosnosti a použitelnosti konstrukce byl proveden v souladu s platnými normami a předpisy.
The subject of this bachelor thesis is design of road bridge across the river. From the developed variants, one was selected. Selected variant deals with one span frame bridge. Construction is made of panel with run-ups from prestressed reinforced concrete. Bridge is designed perpendicular, with span range of 25,0 m. For the calculation of internal forces two computing models (rod and panel model) were made in SCIA Engineer 2018 program. Thesis deals with comparisons of internal forces in rod and panel model and comparison of short-term losses with SCIA Engineer 2018 program. Design and assesment of ultimate limit state and ultimate serviceability state was conducted in accordance with applicable standarts and regulations.
Klíčová slova:
mezní stav použitelnosti; mezní stav únosnosti; přepjatý beton; rámová konstrukce; Rámový most o jednom poli; statický výpočet; ztráty předpětí; frame construkction; lost of preload; One span frame bridge; prestressed concrete; serviceability limit state; static calculation; ultimate limit state
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/179851