Original title:
Interaktivní webové aplikace pro podporu výuky zpracování signálů
Translated title:
Interactive web applications for support of teaching signal processing
Authors:
Mašek, Petr ; Rajmic, Pavel (referee) ; Záviška, Pavel (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce se zabývá problematikou zpracování jednorozměrných signálů. V rámci práce bylo vytvořeno pět interaktivních webových aplikací, naprogramovaných v JavaScriptu, které mají sloužit pro podporu výuky. Jedná se o aplety, které se týkají následujících témat: převzorkování diskrétního signálu v poměru racionálního čísla, střední a efektivní hodnota signálu, diskrétní lineární a kruhová konvoluce v 1D a diskrétní křížová korelace. V práci je ke každému tématu věnován teoretický úvod, popis implementace a uživatelského rozhraní vytvořených aplikací. Dále je v práci uveden komentář k vývoji a testování apletů.
The bachelor thesis deals with the topic of processing one-dimensional signals. Five interactive web applications have been created in JavaScript to support teaching. These are applets that relate to the following topics: rational number resampling of the discrete signal, mean and root mean square signal values, discrete linear and circular convolution in 1D, and discrete cross correlation. The thesis introduces each topic by a theoretical foreword, followed by description of implementation and user interface of the created applications and further there is a commentary on the development and testing of applets.
Keywords:
applet; circular convolution; cross correlation; linear convolution; mean value; resampling; root mean square; signal; aplet; efektivní hodnota; kruhová konvoluce; křížová korelace; lineární konvoluce; převzorkování; signál; střední hodnota
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/173539