Original title:
Použití metody TPM v údržbě strojů
Translated title:
Using the TPM in machine maintenance
Authors:
Dočekalová, Petra ; Řezníčková, Hana (referee) ; Hammer, Miloš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce pojednává o použití metody TPM (Total Productive Maintenance) v údržbě strojů. Teoretická část se zabývá údržbou a je zde popsán vývoj, význam a použití metody TPM. Praktická část popisuje aktuální stav metody TPM ve firmě Bosch Diesel s.r.o. Cílem práce je rozbor použití metody TPM v údržbě strojů, dále navržení rozšíření stávajícího standardu TPM o efektivní školení, a to na všech pozicích. Rovněž navržení kontrolního mechanismus pro pravidelné ověřování úrovně znalostí na jednotlivých pozicích. V práci jsou dosažené výsledky rozebrány a zhodnoceny.
Bachelor´s thesis deals with the using of TPM (Total Productive Maintenance) in machine maintenance. The theoretical part describes the maintenance, its development and the methods used with the TPM. The practical part describes actual level of the TPM for machine maintenance in Bosch Diesel s.r.o. The aim of the bachelor´s thesis is analysis the using of TPM in machine maintenance, furthermore, to propose an extension of the existing TPM standard to effective training course in all positions. Also design a control mechanism for checking knowledge at each position. The results are analysed and evaluated in bachelor´s thesis.
Keywords:
analysis; effective training course; extension of the existing TPM standard; machine maintenance; preventive maintenance; systems of maintenance; Total productive maintenance (TPM); analýza; efektivní školení; kontrolní mechanismus; preventivní údržba; rozšíření standardu TPM; systémy údržby; Totální produktivní údržba (TPM); údržba strojů
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/176814