Název:
Nonverbální geometrické úlohy na SŠ
Autoři:
GÜNZEL, Martin
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce je zaměřena na rozbor geometrických úloh zejména nonverbálních úloh, které poukazují na špatně vytvořené představy studentů o geometrických objektech nebo na jejich pouhé formální znalosti bez hlubšího porozumění. Součástí práce je také analýza špatných řešení úloh u vybraných studentů včetně rozhovorů s vybranými studenty o jejich způsobu řešení a porozumění geometrickým úlohám.This thesis deals with the perception of nonverbal elements, specifically with the analysis of nonverbal geometric tasks, which refer to poorly formed student's ideas about geometric objects or their properties that may be related to poorly formed mental representations during the learning process. In the theoretical part we define the terms nonverbal element, nonverbal task, mental representation, formal knowledge and other examples of incorrect student's ideas. The practical part consists of pilot research based on quantitative and qualitative evaluation of student's solutions of selected nonverbal geometric tasks. The aim is to find out how students perceive non-verbal elements, how they obtain the necessary information from them and how they create nonverbal elements themselves.
Klíčová slova:
mentální reprezentace; nonverbální prvek; mental representation; nonverbal element Citace: GÜNZEL, Martin. Nonverbální geometrické úlohy na SŠ. České Budějovice, 2019. závěrečná práce (). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/57130