Original title:
Environmentálně signifikantní chování firem
Translated title:
Corporate environmentally significant behaviour
Authors:
Tomsová, Eva ; Kyselá, Eva (advisor) ; Sieber, Martina (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] The aim of this bachelor thesis is to gain a deeper understanding of environmental factors affecting the case company, ŠKODA AUTO plc. Škoda is the biggest player on the Czech market, reaching the top sales and production position. The first part of the thesis is description of the company itself and its environmental practices and products. The second part discusses the car demand and supply on the Czech market. The final part is analytical, looking to internal and external factors affecting the company. The conclusions are afterwards summarizing and merging all the gathered information and the analysis. There we conclude that Škoda's overall position on the market is perfect for realising new products, such as electric cars. Key words: environmentally significant behaviour, corporate strategies, manufacturing, environmentally friendly strategies, ŠKODA AUTOV této bakalářské práci je cílem hlubší porozumění environmentálním faktorům, které ovlivňují společnost ŠKODA AUTO a.s. Škoda je největším hráčem na českém trhu. Dosahuje předních pozic v prodeji a produkci. První část práce obsahuje popis společnosti, jejich produktů a environmentálních praktik. Druhá část se zabývá nabídkou a poptávkou automobilů v České republice. Marketingová analýza se nachází v poslední části. Zabývá se vnitřními a vnějšími faktory ovlivňujících společnost a její produkci. Závěr je potom věnován shrnutí a sloučení všech získaných informacích z analýzy a zbylých kapitol. Škoda se v současné době nachází v pozici, kdy je pro ně výhodné a možné přijít s novými produkty, jakými jsou elektrická auta. Klíčová slova: environmentálně signifikantní chování, firmy, ekologicky šetrné strategie, výroba, ŠKODA AUTO
Keywords:
environmentally significant behaviour|corporate strategies|manufacturing|environmentally friendly strategies; environmentálně signifikantní chování|firmy|ekologicky šetrné strategie|výroba
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/107752