Název:
Vznik Televize Seznam - Nový distribuční kanál internetového média
Překlad názvu:
Starting Televize Seznam - A new internet media distribution channel
Autoři:
Šťastná, Zuzana ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Horký, Petr (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce s názvem Vznik Televize Seznam - Nový distribuční kanál internetového média se věnuje nově vzniklé televizní stanici společnosti Seznam.cz, která byla spuštěna v roce 2018. Vstup čistě internetového média do oblasti celoplošného televizního vysílání je nejen v České republice nestandardní. V době rozmachu digitálních technologií bývá postup expanze médií ve většině případů opačný. Častěji se setkáváme s případem, kdy televizní stanice spouští své webové verze a sociální sítě, na kterých následně poskytují obsah shodný, jako ve vysílání, nebo jej nějakým způsobem obohacují. Seznam.cz svůj internetový obsah naopak přesunul do televizního prostředí. S technologickým pokrokem, především díky síťovým médiím, dochází ke stírání rozdílů mezi jednotlivými typy médií, změnám v mediální produkci, ale také v oblasti mediálních profesí. V době, kdy je každý prostřednictvím mobilního telefonu téměř nepřetržitě online, je pro mediální společnosti důležité nabízet uživatelům pestřejší obsah kdykoli a kdekoli. Jejich publika doznala významných změn především kvůli přístupnosti internetu. Uživatel si může vybírat co bude konzumovat a kdy. Navíc může s mediálními obsahy interagovat nebo je dokonce produkovat. Práce se zamýšlí nad tím, proč se společnost Seznam.cz vydala směrem tzv. starého média v...The bachelor thesis called Starting Televize Seznam - A New Internet Media Distribution Channel is dedicated to the newly established TV channel which was launched in 2018 by Czech internet company Seznam.cz. The entrance of internet company to the field of television broadcasting is not very usual. In the age of digital technology boom, the process of media expansion is in most cases opposite. More often, TV stations launch their web versions and social networks on which they provide content that is the same as in broadcasting or in some way enriched. This results in the media convergence, changes in media production and also in media professions. At present everyone is online almost continuously on a mobile phone, it is more important for media companies to offer users more diverse content anytime, anywhere. The audiences have undergone significant changes mainly due to a network media. The users can choose what to watch or read anytime in the day. In addition they can interact with the content or even produce it. The thesis reflects on why Seznam.cz launched the so-called old media, when according to some lay estimates the television will soon cease to exist. It answers the question of whether this is an unusual step took by the Czech internet leader, or if it complies with the modern...
Klíčová slova:
konvergentní kultura; mediální konvergence; Nová média; online média; participace; televize; vývojové trendy médií; convergence culture; media convergence; New media; online media; participation; television; trends of media evolution