Original title:
Využití systému PASCO v alternativních typech výuky
Translated title:
Using Pasco in Alternative Types of Teaching
Authors:
MARTÍNEK, Jiří Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá charakteristikou dvou alternativních přístupů ke vzdělávání - začít spolu, Daltonská škola, dále se zmiňuje o badatelsky orientované výuce a v souvislosti s ní o PASCO měřícím zařízení. Srovnává metody klasické výuky a bádání, stanovuje jejich pro a proti. Praktická část nabízí 15 praktických úloh měření s PASCEm.The bachelor thesis deals with the characteristics of two alternative approaches to education - Step by Step, the Dalton School, it also mentions research-oriented teaching and in connection with it the PASCO measuring device. It compares methods of classical teaching and research, determines their pros and cons. The practical part offers 15 practical tasks of measurement with PASCO.
Keywords:
alternative teaching; Dalton principles; Pasco; physical measurements; research-oriented teaching; Step by Step; alternativní výuka; badatelsky orientovaná výuka; Daltonské principy; fyzikální měření; Pasco; Začít spolu Citation: MARTÍNEK, Jiří. Využití systému PASCO v alternativních typech výuky. České Budějovice, 2019. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/58294