Original title:
Marketingový výzkum hodnoty značky firmy s tenisovým vybavením
Translated title:
Marketing research of selected tennis Brand Value
Authors:
Soumar, David ; Čáslavová, Eva (advisor) ; Procházka, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Marketingový výzkum hodnoty značky firmy s tenisovým vybavením Cíle: Hlavním cílem této práce je pomocí marketingového výzkumu zjistit a interpretovat současné vnímání hodnoty značky Pacific jejími nejčastějšími spotřebiteli (jak amatérskými, tak především závodními tenisty) a pokusit se navrhnout opatření ke zlepšení. Metody: V této práci byla použita metoda kvantitativního elektronického dotazování. Ke sběru kvantitativních dat sloužil elektronický dotazník, prostřednictvím kterého respondenti zaznamenávali své odpovědi. Výzkumný vzorek tvořili respondenti se zájmem o tenis. Ti, kteří produkty zkoumané značky znali, mohli následně hodnotit i jejich kvalitu, která tvoří významnou část kategorizace značky dle Aakera, na jejímž základě byl postaven dotazník. Výsledky: Z dat výzkumu vyplynulo, že povědomí o značce Pacific je i mezi tenisty stále poměrně malé. Pozitivně pro značku naopak vyzněla zjištění, že kvalita zpracování jejích výrobků je hodnocena jako mírně nadprůměrná a že dotazování ve většině případů po vyzkoušení produktů zkoumané značky jí zůstali věrní. Klíčová slova: tenis, branding, goodwill, image firmy, řízení značkyTitle: Marketing Research of Brand Value of Selected Tennis Brand Objectives: The aim of this work is to identify and interpret present perception of the Pacific brand value by its most common users - tennis players of any skill level, focusing on professional players, using the marketing research. Try to find possible improvements of the brand value. Methods: The method of quantitative electronic survey was used in this thesis. Data from respondents were collected with use of electronic questionnaire. The research sample consisted of respondents interested in tennis. Those who were familiar with the brand's products were also able to evaluate their quality. Results: Based on the research data we can state, that Pacific's brand awareness is still relatively small among tennis players. On the other hand, positive founding consequent from the research is that quality of the products was perceived as slightly above average. Respondents also informed, that after trying a product they remained faithful to the brand. Keywords: tennis, branding, goodwill, corporate image, brand management
Keywords:
brand management; branding; corporate image; goodwill; tennis; branding; goodwill; image firmy; tenis; řízení značky
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/105968