Original title:
Marketingový mix Golf Resortu Konopiště a návrh na jeho zlepšení
Translated title:
Marketing mix of a Golf Resort Konopiště and a proposal for its improvement
Authors:
Zdráhalová, Kateřina ; Voráček, Josef (advisor) ; Šavrda, Petr (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] 7 Abstrakt Název: Marketingový mix Golf Resortu Konopiště a návrh na jeho zlepšení Cíl: Analýza stávajícího marketingového mixu Golf Resortu Konopiště, provedení dotazníkového šetření a na základě výsledků plynoucích z dotazníkového šetření následný návrh opatření vedoucích k jeho zlepšení. Metody: Analýza marketingového mixu je provedena pomocí marketingového výzkumu kvantitativního charakteru - dotazníkového šetření. Kvantitativní výzkum sloužil k získání dostatečného množství odpovědí z řad golfistů a následnému vyhodnocení stávající situace v celém areálu Golf Resortu Konopiště. Výsledky: Výsledky průzkumu ukazují, že zákazníci jsou s celým areálem průměrně spokojeni. Díky výsledkům z prováděného dotazníkového šetření, byly navrženy změny v jednotlivých nástrojích marketingového mixu, vedoucí k jeho zlepšení. Nejdůležitější změny byly navrženy v oblasti produktu, ceny a propagace. Změny se týkají například zavedení akčních balíčků, které zahrnují nabízené služby resortu. Dále cenové zvýhodnění pro studenty a seniory, zvýšení výdajů na marketing a propagaci klubu a změna tréninkových ploch pro efektivnější trénink. Klíčová slova: Marketing, služby, golf, marketingový mix, marketingový výzkumTitle: Marketing mix of Golf Resort Konopiště and a proposal for its improvement Objective: Analysis of the current marketing mix of Golf Resort Konopiště, execution of a questionnaire and following suggestions for its improvements. Methods: The analysis of marketing mix is executed with a quantitative research - a questionnaire. Quantitative research was used to obtain sufficient number of golfers' responses and to evaluate the current situation throughout the Golf Resort Konopiště. Results: The survey results show that on average customers are satisfied with the whole area. Thanks to the results of the questionnaire survey, changes were proposed in individual tools of the marketing mix, leading to its improvement and efficiency. The most important changes have been proposed in categories of product, price and promotion. The changes concern, for example, the introduction of action packages including the services offered by the resort. Next increased spending on marketing and promotion of the club and change of training areas for more effective training. Key words: Marketing, services, golf, marketing mix, marketing research
Keywords:
golf; marketing; marketing mix; marketing research; services; golf; marketing; marketingový mix; marketingový výzkum; služby
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/105964