Název:
Specifické metody a formy práce s žáky v malotřídních školách
Autoři:
PONTOVÁ, Kateřina
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Závěrečná práce je věnována tématu využití specifických metod a organizačních forem vyučování na malotřídních školách. Poukazuje na to, jak se specifické prostředí malotřídních škol podílí na volbě vyučovacích metod a jaké široké a efektivní možnosti toto prostředí nabízí. V neposlední řadě upozorňuje na vhodnost tohoto prostředí pro inkluzívní vzdělávání. Specifika práce s malým heterogenním kolektivem dokládám konkrétní případovou studií využívaných metod a forem na jedné dvoutřídní škole v Jihočeském kraji. Výsledkem práce je konstatování, že okolnosti, které mohou být ve venkovském prostředí vnímány jako nedostatky, jsou často stimulátory k využívání rozmanitých metod práce s dětmi. Výuka na malotřídních školách tak není o nic méně efektivní než výuka na školách plně organizovaných.My final thesis aims at the use of specific methods and organisational forms of teaching at small schools with composite classes. I would like to point out how such a specific environment influences the choice of teaching methods and what broad and effective possibilities this environment can offer. Last but not least I highlight its suitability for inclusive education. The specifics of working with a small heterogenous group is demonstrated by a case study of the methods and forms used a tone twoo-class school in South Bohemia. The conclusion of the thesis shows that the circumstances, which might be viewed as drawbacks in a country-like environment, often drive the teacher to use diverse methods of working with pupils. Thus the educational process at small schools is not less effective than at fully organised schools.
Klíčová slova:
malotřídní škola; organizační formy výuky; vyučovací metody; organisational forms of teaching; small school; teaching methods Citace: PONTOVÁ, Kateřina. Specifické metody a formy práce s žáky v malotřídních školách. České Budějovice, 2019. závěrečná práce (). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/58712