Název:
Canisterapie u dětí předškolního věku se zrakovým postižením
Překlad názvu:
Canistherapy in pre-school children with visual impairment
Autoři:
SOUKANÁ, Tereza Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá přínosem canisterapie pro děti předškolní věku se zrakovým postižením z pohledu všech účastníků, které tento proces přímo i nepřímo ovlivňuje, tj. dětí, jejich rodičů, pedagožky a terapeutky. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku zraku a zrakového postižení. Také je zde popsaný vývoj dítěte se zrakovým postižením od raného po předškolní věk. Dále je práce orientovaná na systém vzdělávání pro děti předškolního věku se zrakovým postižením. Na závěr se zaměříme na charakteristiku canisterapie. V praktické části vycházíme z polostrukturovaných rozhovorů se všemi účastníky procesu. Cíl bakalářské práce se zaměřuje na to, jaký přínos má canisterapie pro děti předškolního věku se zrakovým postižením. Výzkumné otázky směřují především k tomu, jaký názor mají účastníci na canisterapii a jaké byly reakce dětí na canisterapii. Bakalářská práce je určena jak speciálním pedagogům a pedagogickým pracovníkům, tak i odborníkům z řad široké veřejnosti, kteří se o danou problematiku zajímají.The topic of the bachelor thesis is the benefit of canistherapy for pre-school children with visual impairment from the point of view of all participants who are directly and indirectly affected by the process, ie children, their parents, the educator and therapist. The bachelor thesis is divided into two parts. In the theoretical part we will focus on the characteristics of the vision and visually impaired and the development of the child with visual impairment from early to preschool age. As well as a system for pre-school children with visual impairment. Finally, we describe the characteristics of canistherapy. The practical part, is based on from semi-structured interviews with all the participants in the therapy. The objective of the bachelor thesis is to understand the benefit of canistherapy for pre-school children with visual impairment. The research questions are primarily focused on the opinion of the participants on canistherapy and the reactions of children to canistherapy. The bachelor thesis is intended for special teachers and pedagogical workers as well as for experts from the general public who are interested in this issue.
Klíčová slova:
canisterapie; Mateřská škola; rodina; vzdělávání; vývoj zrakově postiženého dítěte; Zrak; zrakové postižení; canistherapy; development of a visually impaired child; education; family; kindergarten; Vision; visual impairment Citace: SOUKANÁ, Tereza. Canisterapie u dětí předškolního věku se zrakovým postižením. České Budějovice, 2019. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/54186