TY - THES TI - Pozitivní taktilní kontakt v mateřské škole TT - Positive tactile contact in a nursery school AU - LITOŠOVÁ, Daniela AB - The thesis discusses the importance of positive tactile contact between teacher and preschool children. It examines the positive impact of physical contact on a child's development from different views - neurological, health, social, educational, emotional and physical. Theoretical part describes fundamental and the latest studies about the effect of physical contact on a child's development. The research part of the thesis delivers a result of a survey among parents and teachers, examining opinions on physical contact in a nursery school, its benefits and risks and their awareness of the importance of touch. AB - Tato závěrečná práce pojednává o významu pozitivního taktilního kontaktu na dítě. Práce objasňuje pozitivní přínos na vývoj dítěte z pohledu neurologického, zdravotního, sociálního, výchovného, emocionálního i fyzického. V teoretické části práce seznamuje se základními i nejnovějšími poznatky z oblasti vlivu fyzického kontaktu na vývoj dítěte. Dále se práce zabývá filozofickou myšlenkou důležitosti vzájemných kontaktů, doteků a přirozenosti v jejich uplatňování ve výchově. Praktická část zkoumá tuto problematiku z pohledu rodičů a pedagogů metodou dotazníku. Otázky byly zaměřeny na názor obou dotazovaných skupin na používání pozitivního taktilního kontaktu v mateřské škole, jeho přínos a rizika. Také byla zjišťována informovanost rodičů a pedagogů o dané problematice. UR - http://www.nusl.cz/ntk/nusl-393327 UR - http://www.jcu.cz/vskp/55581 LA - cze KW - cuddling KW - mazlení KW - parent KW - fyzický dotek KW - child KW - physical touch KW - pozitivní taktilní kontakt KW - rodič KW - dítě KW - nursery school KW - Positive tactile contact KW - mateřská škola KW - teacher KW - pedagog PY - 2019 PB - Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Husova 458, 370 05 České Budějovice, http://www.jcu.cz ER -