Original title:
Proměna vizuálního stylu České televize od roku 1992 do současnosti
Translated title:
The tranformation of the visual style of Czech televison form 1992 to the presence
Authors:
Šmejcká, Tereza ; Slanec, Jaroslav (advisor) ; Géla, František (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se věnuje proměně vizuálního stylu vybraných zpravodajských a publicistických pořadů, vybrané zpravodajské pořady jsou Události, Branky, body, vteřiny a Předpověď počasí, vybrané publicistické pořady jsou 168 hodin, Reportéři ČT, Objektiv a Toulavá kamera. V teoretické části je práce zaměřena na historii Československé a České televize, popis vizuální komunikace a vizuálního stylu s detailnějším zaměřením na typografii a barevnost, charakteristiku loga a jeho důležitých vlastností, vizuální styl televizní stanice z hlediska selfpromotion, on air a off air aplikací a televizní grafiku, její současné trendy, efekty, typografii a aktuální přístupy. Poslední kapitola teoretické části je zaměřena na popis vybraných pořadů. V rámci empirické části byla provedena obsahová analýza doplněna o analýzu sémantickou, a to vybraných pořadů a loga České televize. Obsahová analýza obsahuje pět technických a dva symbolické kódy, jejichž hodnoty jsou zaznamenány v tabulkách. Změna jednotlivých pořadů ve sledovaném období je zaznamenána v rámci samostatných podkapitol. V závěru empirické části je také diskuze nad limity výzkumu v této práci provedeného.This diploma thesis investigates the transformation of the visual style of chosen news and journalistic programmes, chosen news programmes are Události (main news programme), Branky, body, vteřiny (sports news) and Předpověď počasí (weather forecast), chosen journalistic programmes are 168 hodin, Reportéři ČT, Objektiv and Toulavá kamera. In its theoretical part the thesis is focused on history of Czechoslovakian and Czech television. Furthermore there is a description of visual communication and visual style with detailed focus on typography and colourfulness. Next the theoretical part focuses on the characteristics of logo and its important attributes. Another chapter depicts a visual style of a television channel in the sight of selfpromotion, on air and off air applications and the graphics of a television, its current trends, effects, typography and current approaches. The last chapter of the theoretical part focuses on description of chosen programmes. In the frame of empirical part the picture analysis appended with semiotic analysis of chosen programmes and logo of Czech television were conducted. The picture analysis consists of five technical and two symbolical codes, the values of the codes are written down in tables. The transformation of each programme in tracked period is written...
Keywords:
168 hodin; body; Branky; Czech television; logo; Objektiv; picture analysis; Predpověď počasí; Reportéři ČT; Toulavá kamera; Události; Visual style; vteřiny; 168 hodin; body; Branky; logo; Objektiv; obrazová analýza; Předpověď počasí; Reportéři ČT; Toulavá kamera; Události; Vizuální styl; vteřiny; Česká televize
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/104890