Název:
Realizace a hodnocení projektové výuky na základní škole
Překlad názvu:
Implementation and Evaluation of Project-based Education at Elementary School
Autoři:
Průchová, Věra ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Beneš, Pavel (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce Voda je život popisuje přírodovědný projekt realizovaný již sedmým rokem na Základní škole v Chrudimi. Teoretická část diplomové práce je věnována srovnání transmisivního a konstruktivistického pojetí výuky, vymezením pojmů projekt, projektová výuka, projektová metoda a badatelsky orientovaná výuka. Dále pak srovnáním projektové výuky s integrovanou tematickou výukou a implementaci téma Voda v Rámcově vzdělávacím programu pro základní školy. Praktická část diplomové práce podrobně popisuje realizovaný projekt Voda je život, od metodiky projektu až po vlastní průběh a hodnocení projektu. Zároveň se zaobírá kritickou analýzou projektu zaměřenou na problematiku projektovosti projektů, především z hlediska dodržování základních kritérií projektové výuky. Cílem této práce je také poukázat na problematická místa a navržení případné alterace představeného projektu. KLÍČOVÁ SLOVA Projektové vyučování, mezipředmětové vztahy, voda, analýza projektu, pozorování, badatelsky orientovaná výukaThe thesis Water is Life describes the natural science project realized over seven years at elementary school in Chrudim. The theoretical part is dedicated to comparison of the transmissive and constructive-based teaching. It also defines the terms: project, project- based teaching, projective method and research-based teaching. Further chapters deal with contrasting the project-based teaching with integrated theme-based teaching and implementation of the topic Water in the Framework Education Programme for Elementary Education. The analytical part of the thesis describes the process of realization of the Water is Life project from the methodology to the final evaluation. It also employs critical analysis of the project with emphasis on "projectivity" of the projects and necessity of following the basic criteria for the project-based teaching. The main aim of this thesis is to describe the problematic parts and the possible alterations of the described project. KEYWORDS Project teaching, cross-curricular relationships, water, project analysis, observation, inquiry-based science education
Klíčová slova:
analýza projektu; badatelsky orientovaná výuka; mezipředmětové vztahy; pozorování; projektové vyučování; voda; cross-curricular relationships; observation,inquiry-based science education; project analysis; project teaching; water