Original title:
Management preprimárního vzdělávání v letech 2007-2017 z pohledu ředitelů mateřských škol
Translated title:
Management of Pre-primary Education in 2007-2017 by the Headmasters of Kindergartens
Authors:
Matějovská, Renata ; Šafránková, Jana Marie (advisor) ; Trojan, Václav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je analýza inovací legislativy za posledních 10 let a jejich pozitivní či negativní vliv na práci ředitele v mateřské škole. Diplomová práce se v teoretické části zabývá managementem preprimárního vzdělávání v letech 2007-2017 očima ředitelů mateřských škol. V práci je popsán management, role ředitele mateřské školy, základní školská legislativa ČR, kompetence ředitele mateřské školy, vzdělávací politika. Praktická část zaměřená na výzkum změn v legislativě od roku 2007-2017 očima ředitelů mateřských škol a dále na management v preprimárním vzdělání po dobu 10 let z pohledu ředitelů mateřských škol. KLÍČOVÁ SLOVA kariérní řád, kompetence ředitele mateřské školy, MŠMT legislativa, management, ředitel mateřské školyDiploma thesis deals with the management of pre-primary education in 2007-2017 by the eyes of nursery school directors. The thesis describes the management, the role of the headmaster of the kindergarten, basic school legislation of the Czech Republic, key words - management, nursery school director, MEYS legislation, competences of the nursery school director, educational policy. The practical part focused on research into changes in legislation from 2007-2017 by the eyes of nursery school directors and on management in pre-primary education for 10 years from the perspective of nursery school directors. KEYWORDS Career order, Competencies of the Director kindergartens, Director of kindergarten, MŠMT Education Act, management
Keywords:
Competencies of the Director kindergartens; Education Act; Management of pre-primary education; Trends in education development; Kompetence ředitele mateřské školy; legislativa; management preprimárního vzdělání; trendy vývoje vzdělávání
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/104110