Název:
Rozvoj algoritmického myšlení žáků ZŠ ve výuce informaticky zaměřených předmětů s využitím SCRATCH
Překlad názvu:
The development of algorithmic thinking in elementary school pupils using the SCRATCH programming tool
Autoři:
Svoboda, Milan ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou algoritmizace a programování na základních školách. Zkoumá vliv výuky základů programování ve Scratch na rozvoj algoritmického myšlení žáků a jejich schopnost rozvíjet logické myšlení a řešit problémové úlohy. Teoretická část se zabývá vymezením souvisejících pojmů a vztahem programování ke klíčovým kompetencím definovaným RVP ZV. Praktická část vyhodnocuje zkušenosti s výukou žáků 5. a 6. třídy základní školy v rámci pedagogického experimentu, jehož cílem bylo zkoumat vliv výuky s využitím vizuálního programovacího jazyka Scratch na rozvoj algoritmického myšlení žáků.The diploma thesis deals with problems of algorithmization and programming at elementary schools. It examines the influence of teaching the basics of programming in Scratch on the development of pupils' algorithmic thinking and their ability to develop logical thinking and problem solving. The theoretical part deals with the definition of related concepts and the relation of programming to the key competencies defined by the RVP ZV. The practical part evaluates the experience with the teaching of pupils of the 5th and 6th grades of elementary school within the pedagogical experiment, whose aim was to study the influence of teaching with the use of the visual programming language Scratch on the development of pupils' algorithmic thinking.
Klíčová slova:
Algoritmické myšlení; informatické myšlení; programování; Scratch; Algorithmic thinking; informational thinking; programming; Scratch