Název:
Design and Build: What Does Realisation of a Student Design Bring into Architectural Education?
Překlad názvu:
Navrhni a postav: Co přináší do výuky architektury realizace studentského návrhu?
Autoři:
Malošíková, Šárka Typ dokumentu: Příspěvky z konference
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně,Fakulta architektury
Abstrakt: [cze][eng]
Design-build projekty představují způsob výuky architektonického navrhování, při kterém studenti své návrhy dovádí až k realizaci. Příklady tohoto přístupu najdeme na mnoha školách architektury. Rozsah, forma a cíle projektů se ale často liší. Příspěvek se zabývá hlavními tématy výuky design-build projektů v průběhu posledního století, zaměřuje se na přínosy a omezení tohoto přístupu, naznačuje případný přesah do výzkumné činnosti nebo možnosti užší spolupráce školy architektury s komunitou či skutečným klientem a zasazuje jej do sjednocujícího širšího teoretického rámce.
Design-build projects represent a teaching method of architectural design, during which students are enabled to develop their design up to construction phase. Examples of this method are found at many schools of architecture. However, the project scope, form, and aims often vary. This paper discusses main themes of design-build project pedagogy during the last century, focuses on benefits and limits of this method, indicate possible overlap toward research or opportunity of closer cooperation between a school of architecture and a community or a real client, and embeds it in a unifying wider theoretical framework.
Klíčová slova:
architektonické vzdělávání; design-build; tacitní znalosti; architectural education; design-build; tacit knowledge Zdrojový dokument: PhD Research Sympozium 2018, ISBN 978-80-214-5664-8
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/136973