Original title: Vliv metaforičnosti na hodnocení reklamních komunikátů v českých reklamních soutěžích
Translated title: The use of metaphors and its impact on the evaluation of advertisements in Czech advertising competitions
Authors: Wachtlová, Nikola ; Kaderka, Petr (advisor) ; Mrázková, Kamila (referee)
Document type: Bachelor's theses
Year: 2018
Language: cze
Abstract: [cze] [eng]

Keywords: metaphor|cognitive metaphor|conceptual metaphor|contextual metaphor|hybrid metaphor|similes|verbo-pictorial metaphor|source metaphor domain|target metaphor domain|monomodality|multimodality|advertisement|evaluation of advertisements|advertising competitions; metafora|kognitivní metafora|konceptuální metafora|kontextuální metafora|hybridní metafora|přirovnávací metafora|verbálně-pikturální metafora|zdrojová doména metafory|cílová doména metafory|monomodalita|multimodalita|reklama|hodnocení reklam|reklamní soutěž

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/103615

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-389804


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses
 Record created 2018-11-15, last modified 2022-03-04


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share