TY - THES TI - Vývoj a cíle politiky vzdělávání dospělých v České republice v kontextu evropeizace TT - The Development and Objectives of Adult Education Policy in the Czech Republic in the Context of Europeanization AU - Nováková, Eliška AB - Bakalářská práce se věnuje vlivu evropeizace v českých politických dokumentech, které se týkají vzdělávání a učení se dospělých. Dále také pojednává o vývoji pojetí vzdělávání a učení se dospělých v rámci celoživotního vzdělávání a učení se v unijních politických dokumentech a tomu, v jaké podobě se vzdělávání a učení se dospělých projevilo v politických dokumentech České republiky s ohledem na fenomén evropeizace. Práce vychází z předpokladu, že i když vzdělávání a vzdělávací politika jsou plně v pravomoci národních států, Evropská unie zásadním způsobem ovlivňuje podobu a rozvoj vzdělávacích systémů členských zemí. Cílem mé práce je zanalyzovat vybrané klíčové politické dokumenty Evropské unie a České republiky a zjistit, zda byly strategie EU týkající se oblasti vzdělávání dospělých inkorporovány do národních dokumentů. Druhým cílem práce je srovnat vývoj pojetí vzdělávání a učení se dospělých v klíčových politických dokumentech České republiky a Evropské unie. Klíčová slova: Evropská unie, Česká republika, vzdělávací politika, celoživotní vzdělávání a učení, vzdělávání dospělých AB - This bachelor thesis deals with the influence of Europeanization in the Czech political documents concerning education and learning of adults. It also discusses the development of the concepts of adult education and learning in lifelong learning in EU policy papers and how adult education and learning has been reflected in the political documents of the Czech Republic with regard to the phenomenon of Europeanization. The thesis is based on the assumption that although education and training policies are fully within the competence of national states, the European Union has a major influence on the form and development of the education systems of the member countries. The aim of my work is to analyze selected key policy documents of the European Union and the Czech Republic and to find out whether EU strategies related to adult education were incorporated into national documents. The second objective of the thesis is to compare the development of concepts of adult education and learning in the key political documents of the Czech Republic and the European Union. Keywords: European Union, Czech Republic, education policy, lifelong learning, adult education UR - http://www.nusl.cz/ntk/nusl-389601 UR - http://hdl.handle.net/20.500.11956/103410 A2 - Kopecký, Martin A2 - Langer, Tomáš LA - cze KW - Evropská unie|Česká republika|vzdělávací politika|celoživotní vzdělávání a učení|vzdělávání dospělých KW - European union|Czech republic|education policy|lifelong learning|Adult education PY - 2018 PB - Univerzita Karlova, Ovocný trh 5, 116 36 Praha 1, http://cuni.cz/ ER -