Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Didaktická analýza průřezového tématu Multikulturní výchovy, jeho ukotvení a realizace v nové verzi rámcového vzdělávacího programu pro základní školy.
Original title:
Didaktická analýza průřezového tématu Multikulturní výchovy, jeho ukotvení a realizace v nové verzi rámcového vzdělávacího programu pro základní školy.
Translated title:
Didactic analysis of cross-section theme "Multicultural education and its anchor, realization in new version within general educational schedule for elementary schools".
Authors:
Sikora, Jiří ; Dvořáková, Michaela (advisor) ; Hlaváčková Fleischerová, Andrea (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se bude zabývat průřezovým tématem Multikulturní výchova a průniky průřezového tématu se vzdělávací oblastí výchova k občanství. Průřezové téma Multikulturní výchovy bude analyzováno a porovnáno se společnými tématy výchovy k občanství v RVP ZV. V návaznosti na identifikované učivo bude provedena didaktická analýza učebnic. Na základě výzkumných zjištění budou navržena doporučení pro výuku. KLÍČOVÁ SLOVA Školní vzdělávací program, učení, multikulturní výchova, téma, didaktika, pedagogikaThesis concerns with cross-section theme "Multicultural education and intersections of cross- section theme with educational area for education to citizenship." The cross-section theme Multicultural education will be analysed and compared with common themes of education to citizenship in RVP ZV. The link to identification education will be managed a didactic analysis school book. On the basis of research finding it will be suggest the recommendation for education(teaching). KEYWORDS School educational program, studying, multicultural educational, theme, didactics
Keywords:
didactics; multicultural educational; School educational program; studying; theme; didaktika; multikulturní výchova; pedagogika; téma; učení; Školní vzdělávací program
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/102622