Original title:
Práce s multikulturními tématy v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež
Translated title:
Multicultural Topics in Youth Club Using Treshold Principles
Authors:
Vladyková, Barbora ; Moree, Dana (advisor) ; Šťovíčková Jantulová, Magdaléna (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] V kontextu moderního světa se objevují různé přístupy k vypořádání se se soužitím lidí z různých kultur. Jedním z těchto přístupů je multikulturní výchova. Multikulturní výchově ve školním prostředí se věnuje mnoho autorů, ovšem vzdělávání se odehrává i mimo školu, a tomu je v kontextu multikulturní výchovy věnována malá pozornost. Cílem této práce je proto předložit náhled do oblasti multikulturní výchovy v kontextu mimoškolního vzdělávání, konkrétně v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež. Výzkum byl proveden v Plzeňském a Karlovarském kraji. Hlavní metodou sběru dat byly polostrukturované rozhovory s vedoucími nízkoprahových zařízení, doplňkovou metodou pak byla analýza dokumentů.There are many aproaches to coexistence people from different culture, in the context of modern world. One of the aproaches is multicultural education. Significant attention has been given to multicultural education in school context, but only little attention has been given to multicultural education in context out of school environment. The aim of this work is presented view to field multicultural education in context out of school environment, specifically in youth club using the treshold principles. Main research method is semi-structure interviews with coordinators of youth club using the treshold priciples in Plzeňský and Karlovarský region, next method is document analysis.
Keywords:
culture; identity; multiculturalism; multiculture education; youth club using treshold principles; identita; kultura; multikulturalismus; multikulturní výchova; nízkoprahová zařízení pro děti a mládež
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/101638