Original title:
Komercializace estetiky
Translated title:
The Commercialization of Aesthetics
Authors:
VOLDŘICH, Martin Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce se zaměří na průzkum vztahů estetické a směnné hodnoty, respektive na komercializaci umění. Záměrem je reflektovat širší kulturně společenské proměny spojené s epochou moderny a utvářením masové kultury, jakož i etablování nového uměleckého paradigmatu s přihlédnutím ke komodifikaci umění. Zvláštní pozornost bude věnována tzv. kritické teorii frankfurtské školy.Work will explore relationships of aesthetic and exchange values, respectively for the commercialization of art. The intention is to reflect wider cultural and social changes associated by the formation of modernism epoch and mass culture, as well as the establishment of a new artistic paradigm with taking into account the commodification of art. Particular attention will be paid to the Critical Theory of the Frankfurt School.
Keywords:
Advertising; Art; Commerce; Consumerism; Crowd; Manor; Media; Dav; Komerce; Konzum; Média; Panství; Reklama; Umění Citation: VOLDŘICH, Martin. Komercializace estetiky. Č. Budějovice, 2016. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Filozofická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/35006