Original title:
CRM jako prvek optimalizace obchodních a marketingových aktivit
Translated title:
CRM as a system of business and marketing activities optimisation
Authors:
VANĚČEK, Jan Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce mapuje teoretická východiska problematiky řízení vztahů se zákazníky. V praktické části analyzuje současný stav řízení vztahů se zákazníky, dále marketingové a obchodní aktivity vybrané společnosti. Analýza se také zaměřuje na trh se systémy CRM, z kterých je následně vybrán nejhodnější systém pro danou společnost. Navrhuje jeho zavedení včetně vyčíslení přínosů i nákladů.The diploma thesis maps the theoretical starting points of the issue of customer relationship management. The practical part analyzes the current state of customer relationship management, marketing and business activities of the selected company. The analysis also focuses on the market for CRM systems, which then selects the most appropriate system for the company. It proposes its implementation, including a quantifying of benefits and costs.
Keywords:
business; CRM; CRM system; customer; customer relationship management; implementation; loyalty program; marketing; CRM; CRM systém; implementace; marketing; obchod; věrnostní program; zákazník; řízení vztahů se zákazníky Citation: VANĚČEK, Jan. CRM jako prvek optimalizace obchodních a marketingových aktivit. České Budějovice, 2018. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/50165