Original title:
Rozvoj značky v pojišťovně
Translated title:
Branding Development at Insurance Company
Authors:
Taťáková, Zuzana ; Chlebovský, Vít (referee) ; Zich, Robert (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[eng][cze]
Předložená diplomová práce je zaměřená na použití konceptů a strategie značky sloužící k rozvoji značky Pojišťovny České Spořitelny a.s.., Vienna Insurance Group. Základem jsou teorie marketingových guru Ko Floora, Kapferera, Kellera a konceptů brand identity a brand prismu které jsou použity k analýze současného stavu branding značky. Současně jsou provedeny analýzy konkurentů a prostředí k určení pozice značky na trhu. Na základě výsledků provedených analýz jsou stanoveny návrhy řešení konceptu rozvoje značky.
The presented diploma thesis is focused on the use of concepts and brand strategy for the development of the brand Pojišťovna České spořitelny a.s, Vienna Insurance Group. Based on the theory of marketing gurus Ko Floor, Kapferer, Keller, and concepts like brand identity and brand prism are used to analyse the brand's current branding strategy. At the same time, competitors and environment analyses are conducted in order to determine the brand's position on the market. On the basis of the results of the analyses, proposals for the development of the brand concept are determined.
Keywords:
identita značky; komunikace značky; konkurence; osobnost značky; pozice značky; rozvoj značky; strategie značky; značka; brand; brand communication; brand development; brand identity; brand personality; brand positioning; branding strategy; competition
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/85313