Original title:
Návrh marketingové strategie pro vybranou firmu expandující na slovenský trh
Translated title:
Marketing Strategy Proposal for a Company Expanding to the Slovak Market
Authors:
Šromová, Kateřina ; Kosová, Gabriela (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[eng][cze]
Hlavním cílem této diplomové práce je navrhnout uskutečnitelnou a efektivní marketingovou strategii pro specifikovanou firmu s ohledem na vstup na cizí trh. Teoretická část sestává z interpretace konceptů v rámci dané oblasti. Analytická část zkoumá vnější a vnitřní faktory okolního prostředí, které mají vliv na fungování podniku. Na základě provedených analýz je vypracován plán marketingové strategie za účelem zvýšení povědomí o značce a získání zákazníků.
The main aim of this master’s thesis is to propose feasible and effective marketing strategy for specific company with regard to its expansion on foreign market. The theoretical part presents the concept within the area of interest. The analytical part examines internal and external factors of surrounding environment influencing the business. Based on carried out analysis, marketing strategy scheme is proposed in order to raise brand awareness and attract customers.
Keywords:
analýza trhu; e-marketing; Marketing; marketingový mix; propagace; e-marketing; market analysis; Marketing; marketing mix; promotion
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/85311