Original title:
Marketingová strategie vybrané firmy se zahraničními produkty na českém trhu
Translated title:
Marketing Strategy of Chosen Company with Foreign Products in the Czech Market
Authors:
Nosálková, Kateřina ; Nosálek, Petr (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[eng][cze]
Cílem této diplomové práce je vypracovat návrh, který povede ke zlepšení marketingové strategie (komunikace) prodeje produktů od firmy BluePlanet, LLC. Vybraná firma se zabývá prodejem čističek odpadních vod. Teoretická část práce je zaměřena na teoretická východiska marketingových služeb, marketingové komunikace, komunikačního mixu a jeho nástrojů. Dále jsou popsány nástroje sloužící k analýze prostředí. V analytická časti práce bude představena firma ECOCLEAN+ spol. s r.o. a charakterizován marketingový mix. Práce pokračuje analýzou prostředí a analýzou dosavadního stavu marketingové komunikace. Poslední část práce zahrnuje návrhy na zlepšení marketingové strategie firmy a zhodnocení efektivnosti návrhů.
The aim of this master ‘s thesis is to develop a proposal that will lead to improvement of the company marketing strategy (communication) of a sale of products from BluePlanet, LLC. The chosen company is producing washing line for trucks and selling wastewater treatment plants. The theoretical part is to deal with theoretical marketing services, marketing communication, communication mix and its tools. It describes the tools for analysing the environment. The analytical part characterizes ECOCLEAN+ spol. s.r.o. and marketing mix. The thesis continues with analysing the environment and an analysis of the current state of marketing communications. The final part includes proposals to improve the company marketing strategy and evaluation of its effectiveness.
Keywords:
benchmarking; komunikační mix; Marketingová strategie (komunikace); PESTLE analýza; SWOT analýza; benchmarking; communication mix; Marketing strategy (communication); PESTLE analysis; SWOT analysis
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/85310