TY - THES TI - Fyzikální/mechanická simulace tuhých těles TT - Mechanical/Physical Simulation of Solid Objects AU - Bureš, Jaroslav AB - This work deals with simulation of launching a golf ball. Here are described simulation techniques which can be used for computer simulations. In addition, physical laws are discussed, that need to be understood to create a valid golf ball launch model. These include aerodynamic laws for calculating ball's flight trajectory, as well as events occurring while ball moves on the ground. After this is analyzed implementation of the program using C++ and OpenGL graphics library. The work is completed with comparison of measured simulation results with analytical solution and values of other applications. AB - Tato práce pojednává o simulaci odpalu golfového míčku. Jsou zde popsány simulační metody, které lze použít pro počítačové simulace. Dále jsou zde rozebrány fyzikální zákony z oblasti mechaniky, které si je potřeba osvojit pro vytvoření validního modelu odpalu golfového míčku. Mezi ně patří především zákony z oblasti aerodynamiky pro vypočítání trajektorie letu míčku a také jevy nastávající při pohybu míčku po zemi. Následující část je zaměřena na implementaci programu za použití jazyka C++ a grafické knihovny OpenGL. Práce je zakončena porovnáním naměřených výsledků simulace s analytickým řešením a s hodnotami jiných aplikací. UR - http://www.nusl.cz/ntk/nusl-386232 UR - http://hdl.handle.net/11012/85215 A2 - Široký, Adam A2 - Maršík, Lukáš LA - cze KW - mechanics KW - Runge-Kutta KW - Golf KW - OpenGL KW - physics KW - mechanika KW - C++ KW - simulation KW - fyzika KW - simulace KW - AdamsBashforth-Moulton KW - Magnus effect KW - Magnusův jev PY - 2018 PB - Vysoké učení technické v Brně‎, Antonínská 548/1, 601 90 Brno, http://www.vutbr.cz/ ER -