Original title:
Atmosferické efekty ve WebGL
Translated title:
Atmospheric Efects in WebGL
Authors:
Brydl, Jaroslav ; Lysek, Tomáš (referee) ; Starka, Tomáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zabývá simulací a vykreslováním atmosferických efektů v prostředí WebGL s využitím aplikačního rozhraní Three.js. Jsou popsány principy fungování a implementace efektů střídání dne a noci, mraků, sněhu, deště a stínů. Efekty jsou převážně implementovány pomocí GLSL shaderů, které umožňují snadné použití napříč různými platformami.
This thesis deals with the simulation and rendering of atmospheric effects in WebGL using Three.js application interface. The principles of functioning and implementation of the effects of altering day and night, clouds, snow, rain and shadows are described. Effects are mostly implemented with GLSL shaders that allow easy use across different platforms.
Keywords:
3D noise; atmospheric effects; clouds; fragment shader; GPU; rain; raymarching; snow; three.js; volumetric effects; WebGL; 3D šum; atmosferické efekty; déšť; fragment shader; GPU; mraky; raymarching; sníh; three.js; volumetrické efekty; WebGL
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/85205