Název:
Změna životní situace u žáků po nástupu na 1. stupeň ZŠ
Autoři:
CÍSAŘOVSKÁ, Kateřina
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Závěrečná práce popisuje skutečnosti související se změnou životní situace u žáků po nástupu na 1. stupeň základní školy. V práci jsou představeny pojmy jako životní situace žáků, konflikt, frustrace, stres, dále pojmy vztahující se k žákům 1. stupně ZŠ jako vývojové období mladšího školního věku a podmínky pro nástup do prvního ročníku. Výzkumné šetření zjišťuje v rámci kvantitativní i kvalitativní výzkumné strategie prostřednictvím dotazníku, jaký je pohled učitelů na tyto životní změny vzhledem k nové sociální roli školáka, a pokouší se odpovědět na otázky ohledně připravenosti dětí na první ročník, vztahů ve třídě a míru respektu nových autorit a dále odhaluje hlavní problém v tomto směru. Výsledkem této práce je tedy popis skutečností ohledně změny životní situace žáků po nástupu na 1. stupeň základní školy z pohledu pedagogů, kteří tyto změny nejvíce vnímají a mohou tak nastínit určitou představu o této problematice.The thesis describes the facts related to the change of the life situation of pupils after their first grade of elementary school. The thesis introduces concepts such as the life situations of pupils, conflict, frustration, stress, and concepts related to primary school pupils as a developmental period of the younger school age and the conditions for entering the first class. The research finds the quantitative and qualitative research strategy through a questionnaire on the views of teachers on these life changes in relation to the new social role of schoolchildren and tries to answer questions about readiness of children for first class, class relations, and respect for new authorities; further reveals the main problem of changes of the life situations. The result of this work is a description of the facts about the change of the life situation of pupils after the entering first class of primary school from the perspective of teachers who perceive these changes the most and can give some idea of this problematics.
Klíčová slova:
podmínky pro nástup do základní školy; změna sociální role; změna životní situace; žák 1. stupně ZŠ; change of life situation; change of social role; conditions for entry into primary school; pupil of primary school Citace: CÍSAŘOVSKÁ, Kateřina. Změna životní situace u žáků po nástupu na 1. stupeň ZŠ . České Budějovice, 2018. závěrečná práce (). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/55591