Název:
Analýza plnění cílů školní tělesné výchovy u absolventů základní školy
Překlad názvu:
Analysis of the observance of the objectives of school physical education at primary school graduates
Autoři:
Hanzlík, Michal ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Analýza plnění cílů školní tělesné výchovy u absolventů základní školy. Cíle: Hlavním cílem této práce byla analýza vědomostí, dovedností a úrovně pohybových schopností a postojů absolventů 9. ročníků ZŠ podle navrhovaných standardů pro tělesnou výchovu zpracovaných dle upraveného RVP ZV. Metody: Ke sběru a následnému vyhodnocení dat bylo použito dotazníkové šetření. Celkem bylo dotazováno sto čtyřicet žáků, přičemž sedmdesát žáků bylo z Písku a sedmdesát z Českých Budějovic. Dále byli dotazováni jejich učitelé tělesné výchovy. Výsledky: Výsledky analýzy nekorespondují s očekáváním, že žáci mají dostatečné vědomosti o činnostech ovlivňujících jejich zdraví a dovednosti v oblasti Tělesné výchovy. Žáci nemají dostatečné (všeobecné) teoretické znalosti z této oblasti. Klíčová slova: Standardy vzdělávání, základní vzdělávání, rámcové vzdělávací programy, tělesná výchova, pohybová gramotnost, kompetence žáka.Title: Analysis of the observance of the objectives of school physical education at primary school graduates. Objectives: The main purpose of this work was to analyze the knowledges, skills and level of physical abilities and attitudes of the 9th year of primary school graduates pursuant to the proposed standards for physical education developed according to the modified RVP ZV. Methods: To collect and successive evaluation of the data was used a questionnaire survey. A total of one hundred and forty students were interviewed, where seventy students were from Písek and seventy students from České Budějovice. Further, their physical education teachers were interviewed. Results: The results of the analysis don't correspond to the expectation that the students have sufficient knowledge of the activities influencing their health and physical education skills. Students don't have sufficient (general) theoretical knowledge from this sphere Keywords: Education standards, basic education, educational framework programs, physical education, movement literacy, student competenc.
Klíčová slova:
kompetence žáka; pohybová gramotnost; rámcové vzdělávací programy; Standardy vzdělávání; tělesná výchova; základní vzdělávání; basic education; Education standards; educational framework programs; movement literacy; physical education; student competenc