Název:
Manažerská komunikace ve vybrané organizaci
Překlad názvu:
Managerial Communication In a Selected Organization
Autoři:
VEISHEIPLOVÁ, Lucie Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Umění komunikace patří mezi nejzákladnější dovednosti, kterými by měl disponovat úspěšný manažer. Právě schopnost komunikace může být rozhodujícím faktorem při vyjednávání jak s obchodními partnery, tak s širokou veřejností. Efektivní komunikace spočívá především v porozumění sdělení druhého a zpětné vazbě. Nutností se tedy stává zájem o to, jak efektivně jsou informace předávány, ať už se jedná o interní nebo externí komunikaci. Hlavním cílem této diplomové práce je analyzovat manažerskou komunikaci ve vybrané organizaci a stanovit návrhy pro její zlepšení. Pro praktickou část této práce jsem zvolila společnost EXTRUDO Bečice s.r.o. se sídlem v Bečicích, která byla založena v roce 1994. V této části práce jsou charakterizovány jednotlivé oblasti manažerské komunikace na základě materiálů získaných z rozhovoru s ředitelem společnosti. Dále bylo provedeno dotazníkové šetření s cílem zjistit postoje a názory zaměstnanců. Po zhodnocení informací získaných z rozhovoru s ředitelem společnosti a dotazníkového šetření byly předloženy návrhy a náměty na možná zlepšení v jednotlivých oblastech manažerské komunikace.The art of communication is one of the most essential skills that a successful manager should have. This ability of communication can be a deciding factor in negotiating with both the business partners and the general public. Effective communication lies primarily in understanding the message of the other person and the feedback. So it is necessary to be interested in how efficiently the information is passed, either in an internal or external communication. The main aim of this diploma thesis is to analyse managerial communication in a selected organization and to make proposals for its improvement. For the practical part of this thesis, I have chosen EXTRUDO Bečice s.r.o. based in Bečice that was founded in 1994. On the basis of materials obtained from an interview with the director of the company, particular areas of managerial communication are defined in this part of the thesis. In addition, a questionnaire survey was conducted to find out attitudes and opinions of the employees. After evaluating the information obtained from the interview with the company director and the questionnaire survey, the proposals and suggestions for possible improvements in individual areas of managerial communication were submitted.
Klíčová slova:
druhy a typy komunikace; komunikace; komunikační proces; manažerská komunikace; organizace; communication; communication process; kinds and types of communication; managerial communication; organization Citace: VEISHEIPLOVÁ, Lucie. Manažerská komunikace ve vybrané organizaci. České Budějovice, 2018. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/49588