TY - THES TI - Analýza drogových zkušeností žáků 2. stupně z vybraných základních škol TT - Analysis of Drug Experiences of Upper Primary School Students from Selected Schools AU - Kováříková, Monika AB - THE ANALYSIS OF DRUG EXPERIENCE OF SECOND GRADE PUPILS FROM THE SELECTED ELEMETARY SCHOOLS Kováříková Monika Abstract This thesis is specifically concerned with pupils' drug use experiences, namely with alcohol, nicotine and illegal addictive substances. The theoretical and practical part focuses on older pupils (from 11 to 15 years of age) attending primary schools. The aim here is to investigate drug addiction among pupils of the 2nd grade of elementary school and its prevention. The research analyses the pupils more closely on particular cases at Vodičkova Elementary School and at the Primary School of Vítězslav Hálek Odolena Voda. The theoretical part looks into drug prevention efforts in general in the family, at school and in the city. Further, it characterises the age of adolescence and presents selected studies focused on the drug problems of adolescents. The empirical part consists of a qualitative research survey conducted as a multi-case study and supplemented by a quantitative probe. The methodology consists of interviews with the pupils, interview with the preventers, analysis of school documents and questionnaire survey. This thesis provides a complex view on the students'experiences with addictive substances shown at both schools and focuses on how environment and prevention affect these... AB - ANALÝZA DROGOVÝCH ZKUŠENOSTÍ ŽÁKŮ 2. STUPNĚ Z VYBRANÝCH ZÁKLADNÍCH ŠKOL Rigorózní práce Kováříková Monika Abstrakt Předkládaná rigorózní práce se zabývá problematikou drogových zkušeností žáků, konkrétně zkušeností s alkoholem, nikotinem a nelegálními návykovými látkami. Teoretická i praktická část se soustředí na věkovou kategorii starších žáků, tedy dětí ve věku 11-15 let, které navštěvují základní školy. Cílem práce je prozkoumat téma drogových závislostí a její prevence u žáků 2. stupně ZŠ a blíže je analyzovat na konkrétních případech, jmenovitě na ZŠ Vodičkova a na ZŠ Vítězslava Hálka Odolena Voda. Teoretická část se věnuje drogové prevenci v rodině, ve škole a ve městě, charakterizuje věkové období dospívání a představuje vybrané výzkumy zaměřené na drogovou problematiku u dospívajících. Empirickou část tvoří kvalitativní výzkumné šetření vedené jako vícepřípadová studie a doplněné kvantitativní sondou. Mezi použité metody patří rozhovory se žáky, rozhovory s preventisty, analýza školních dokumentů a dotazníkové šetření. Práce poskytuje komplexní pohled na obě dvě školy z hlediska zkušeností žáků s návykovými látkami a věnuje se také tomu, jak na tyto zkušenosti působí prostředí a prevence. UR - http://hdl.handle.net/20.500.11956/96109 UR - http://www.nusl.cz/ntk/nusl-375115 A2 - Komárková, Tereza LA - cze KW - Teens|drug experience|drugs|minimal preventive program|primary prevention KW - Dospívající|drogová zkušenost|drogy|minimální preventivní program|primární prevence PY - 2018 PB - Univerzita Karlova, Ovocný trh 5, 116 36 Praha 1, http://cuni.cz/ ER -