Original title:
Kyberšikana na základních školách
Translated title:
Cyberbullying at basic schools
Authors:
Plešr, Dominik ; Kohoutek, Jan (advisor) ; Mouralová, Magdalena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zaměřuje na téma kyberšikany na vybraných základních školách v České republice. Konceptuální základ je složen z teorie morálního vývoje Lawrence Kohlberga a teorie konfliktu uvnitř skupiny. Skrze desk research relevantních českých a mezinárodních výzkumů, a skrze expertní interview, jsou cíle práce především průzkumné, tzn. prozkoumat dnešní situaci (zahrnujíce efekty a prevenci) kyberšikany na vybraných základních školách v České republice.This thesis focuses on the theme of cyberbullying at selected basic schools in the Czech Republic. The conceptual basis rests upon Lawrence Kohlberg theory of moral development and theory of social pathology. Through the desk research of the relevant Czech and international research, and through experts interviewing, the aims of the thesis are mainly exploratory, i.e. to explore the nowadays situation in (incl. effects and prevention/fighting of) cyberbullying at sample basic schools in the Czech Republic.
Keywords:
basic schools; bullying; cyberbullying; educational policy; experts interview; qualitative research; social pathology; expertní rozhovory; kvalitativní výzkum; kyberšikana; sociální patologie; vzdělávací politika; základní školy; šikana
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/94731