Original title:
Efektivnost reklamy na stadionech Extraligy ledního hokeje v ČR pro firmy sponzorující sport
Translated title:
Effectiveness of advertising in Czech hockey league stadiums for the sponsoring companies
Authors:
Vilímovská, Barbora ; Čáslavová, Eva (advisor) ; Voráček, Josef (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Efektivnost reklamy na stadionech hokejové extraligy v ČR pro firmy sponzorující sport. Cíl: Vyjádření a vyhodnocení efektivnosti reklamy na stadionech hokejové extraligy v ČR. Metody: Kvantitativní výzkum spočívající v získání specifických dat z českých extraligových stadionů a jejich následné porovnání v rámci určených oblastních celků. Použity jsou zejména metody popisné analýzy, kvantitativního dotazování, obsahové analýzy, výpočtu vybraných mediálních ukazatelů a komparace. Výsledky: Výpočtem indexů efektivnosti ze získaných dat, byla číselně vyjádřena efektivnost reklamy na stadionech ELH. Data byla následně statisticky a graficky zpracována. Byly vyhodnoceny a porovnány efektivnosti inzerce v rámci stadionů i jednotlivých typů reklamních ploch. Díky nízkému počtu respondentů byly určeny pouze demonstrativně nejefektivnější a nejméně efektivní způsoby inzerce na určitých stadionech. Klíčová slova: efektivnost, efektivnost reklamy, sportovní reklama, sponzoring sportuTitle: Effectiveness of advertising in Czech hockey league stadiums for the sponsoring companies. Objectives: Expression and evaluation of efficiency of advertising in Czech hockey league stadiums. Methods: Quantitative research among the Czech hockey league stadiums and comparison of acquired data within defined regional units. Used research methods are the descriptive analysis, qualitative polling, content analysis, calculation of media indicators and the comparison method. Results: Effectiveness of advertising in Czech ice hockey league stadiums was mathematically expressed, including statistic and graphic analysis. Index of effectiveness of stadiums and advert types was compared. Due to the low number of stadiums involved in research, the most and less effective advertising type and place was determinate only as a theoretical conclusion. Keywords: effectiveness, advertising efficiency, sport advertising, sport sponsorship
Keywords:
advertising efficiency; effectiveness; sport advertising; sport sponsorship; efektivnost; efektivnost reklamy; sponzoring sportu; sportovní reklama
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/94490