Název:
Handa Gote Research & Development: Nová divadelní syntéza
Překlad názvu:
Handa Gote Research & Development: A new theatre synthesis
Autoři:
Štrom, Jakub ; CÍSAŘ, Jan (vedoucí práce) ; NEZNAL, Vít (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] V bakalářské práci Handa Gote Research & Development: Nová divadelní syntéza
se zabývám způsobem, jakým divadelní skupina Handa Gote Research &
Development pracuje s vybranými divadelními složkami, na základě čehož může
vznikat divadelní syntéza nového druhu. V práci se zabývám auditivní, vizuální a
textovou složkou díla Handa Gote. V samostatných kapitolách pak jednotlivé složky
popisuji. Celý popis se zakládá na důkladné analýze viděných představení a
záznamů. Této práci předchází krátký úvod, shrnující dějiny vnímání divadelní
syntézy od idey Gesamtkunstwerku, přes významné české teatrology a estetiky
Otakara Hostinského, Otakara Zicha a Jana Mukařovského, až po současnou teorii
postdramatického divadla. V závěru práce pak shrnuji poznatky, k nimž jsem
zkoumáním jednotlivých složek došel a pokouším se stanovit, v čem by nová
divadelní syntéza v díle Handa Gote mohla spočívat.In this bachelor thesis Handa Gote Research & Development: New synthetis in
theatre I am focusing on topic, how theatre group Handa Gote Research &
Development uses components of theatre to create new type of synthetic work.
Thesis is devoted to three components: auditive, visual and text. I am describing
these three components in three independent chapters. This desription is based on
my thorough research and analysis of performances and video records of
performances by Handa Gote. Before this main research is prefixed chapter, which is
dealing with perception of synthesis in theatre from idea of Gesmatkunstwerk,
folowing by the work by three important czech theatrologists and Aesthetics Otakar
Hostinský, Otakar Zich and Jan Mukařovský. I am also presenting one of the newest
theories, theory of Postdramatic theatre. As a conclusion, I am summarizing
outcomes of my analysis and trying to specify, what is new about theatre synthesis
by Handa Gote
Klíčová slova:
divadelní inscenace; Handa Gote research & development (uměle; postdramatické divadlo; postspektakulární divadlo; současné divadlo; srovnávací metody; syntéza
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/9963