Název:
Úloha asistentů pedagoga při vzdělávání odsouzených se zdravotním postižením
Překlad názvu:
Role of teaching assistants in the education of convicts with disabilities
Autoři:
Podskalská, Martina ; Bajcura, Lubomír (vedoucí práce) ; Šotolová, Eva (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce je evaluace práce asistentů pedagoga při podpoře studia odsouzených se zdravotním postižením ve Středním odborném učilišti ve Věznici Vinařice. Dílčím cílem práce je zjistit, zda asistenti pedagoga poskytují žákům se zdravotním postižením takovou míru podpory, která povede k lepším studijním výsledkům a umožní žákům, aby se uplatnili na otevřeném trhu práce. Diplomové práce bude rozdělena na teoretickou část a praktickou část. Praktická část diplomové práce bude zpracována metodami kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Kvantitativní výzkum bude proveden prostřednictvím dotazníkového šetření, které bude zaměřeno na podporu asistentů pedagoga při práci se žáky se zdravotním postižením a na vnímání podpory asistentů pedagoga žáky se zdravotním postižením. Kvalitativní výzkum bude obsahovat případové studie žáků - odsouzených se zdravotním postižením ve Středním odborném učilišti Vinařice. KLÍČOVÁ SLOVA: Odsouzený, programy zacházení, specializované oddělení, střední odborné učiliště, speciálně pedagogické centrum, asistent pedagoga, zdravotní postižení, mentální postižení, edukace.The purpose of this diploma work is to evaluate the work of teaching assistants in supporting the study of convicts with disabilities in the Vocational School in Vinařice Prison. The partial aim of this diploma work is to determine whether the teaching assistants are providing enough support to pupils with disabilities in the level of support that will lead to better learning results and also would enable students to succeed at the open labor market. Diploma work will be divided into the theoretical part and the practical part. The practical part will be elaborated by quantitative and qualitative research methods. Quantitative research will be conducted through a questionnaire, which will be focused on support which is provided by teaching assistants while working with students with disabilities and then on the perception on teaching assistants support that is provided to students with disabilities. Qualitative research will include case studies of pupils - convicts with disabilities in the Vocational School Vinařice. KEYWORDS Convicted, treatment programs, specialized department, secondary vocational school, special education center, teaching assistant, disability, mental disability, education
Klíčová slova:
asistent pedagoga; edukace; mentální postižení; Odsouzený; programy zacházení; specializované oddělení; speciálně pedagogické centrum; střední odborné učiliště; zdravotní postižení; Convicted; disability; education; mental disability; secondary vocational school; special education center; specialized department; teaching assistant; treatment programs