Original title:
Marketingový plán neziskové organizace Sporťáček
Translated title:
Marketing plan of a non-profit organization Sporťáček
Authors:
Maroušková, Michaela ; Voráček, Josef (advisor) ; Pecinová, Markéta (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Marketingový plán neziskové organizace Sporťáček. Cíle: Cílem bakalářské práce je sestavit marketingový plán, který do roku 2018 poslouží jako návod pro marketingové aktivity neziskové organizace. Dále na základě analýz zjistit, jaké jsou nedostatky v současně využívaných marketingových aktivitách a čeho je třeba dosáhnout v dalším roce. Následně vytvořit nové strategie tak, aby se naplnily zvolené marketingové cíle. Metody: Pro získání sekundárních dat byla použita metoda analýzy dokumentů a zúčastněného pozorování. PEST analýza byla provedena pomocí hodnocení pravděpodobnosti vlivu a výskytu zvolených faktorů. Analýza konkurence byla provedena pomocí srovnání konkurentů dle jednotlivých kritérií. Výsledky: PEST analýza přinesla odpovědi na to, jaké vnější globální faktory ovlivňují organizaci v současné situaci a také odhad jejich vývoje. Analýza konkurence ukázala, že největší hrozbou jsou pro organizaci místní pořadatelé akcí se stejným smyslem ve stejné lokalitě, a to díky větší podpoře sportovních klubů i územních orgánů státní správy. Následují akce pro děti, které se pořádají ve více městech republiky. Klíčová slova: služby, marketingový mix služeb, PEST analýza, analýza konkurence, SWOT matice, komunikační strategie, product placementTitle: Marketing plan of a non-profit organization Sporťáček. Objectives: The goal of this bachelor work is to create a marketing plan that could be used as a guide for marketing activities of the organization in the year 2018. Another goal is to find out via analysis, where the deficits of currently used marketing activities are and what needs to be achieved in the following year. Next step is to suggest new strategies, which would fulfil stated marketing goals. Methods: Document analysis and participated observations were used for getting secondary data. The PEST analysis was carried out by evaluating the probability of impact and occurrence of the chosen factors. The competition analysis was based on comparison according to particular criteria. Results: The PEST analysis answered questions such as which external global aspects influence the company the most at this moment and also predicted their future development. The competition analysis showed, that the biggest threat for the organization are local organizers of events with the same purpose and same location of the event. Their advantage is a bigger support from the local sports clubs and also from local governments. The second big threat are events focused on kids, that are held in more than one city of the Czech Republic. Key words:...
Keywords:
communication strategy; competition analysis; marketing mix of service; PEST analysis; product placement; services; SWOT matrix; analýza konkurence; komunikační strategie; marketingový mix služeb; PEST analýza; product placement; služby; SWOT matice
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/90964