Original title:
Komparace výsledků testů herních dovedností a herního výkonu u žáků vybrané ZŠ
Translated title:
The comparison of tests of playing skills and playing performance in primary school pupils
Authors:
Kafka, Jan ; Tůma, Martin (advisor) ; Velenský, Michael (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Komparace výsledků testů herních dovedností a herního výkonu u žáků vybrané ZŠ Cíle: Cílem mé práce je komparace výkonu v dovednostních testech s herním výkonem v jednotlivých utkáních florbalu, fotbalu a házené. Metody: Jedná se o kvalitativní výzkum. K získání potřebných výsledků jsme použili metodu pozorování. Hodnocení bylo provedeno pomocí numerických škál, které obsahují verbální charakteristiku. Výsledky: U sledovaných skupin jsme zjistili, že žáci, kteří prokázali vyšší úroveň dovedností v testech prokázali vyšší úroveň herního výkonu než žáci, kteří zdatnost v dovednostních testech neprokázali. Klíčová slova: Házená, fotbal, florbal, herní činnosti jednotlivce, herní výkon.Title: The comparison of tests of playing skills and playing performance in primary school pupils Objectives: The aim of the thesis is the comparison of skill tests with the actual skills performance in individual matches of floorball, football and handball. Methods: The thesis is based on qualitative methods, where observation was used to obtain the results. The final points are obtained via the numeric scales which contain the verbal characteristics. Results: In the groups we found out that pupils who demonstrated competence in skill tests were better evaluated in the individual gaming performance than the pupils who did not prove their proficiency in the skill tests. Keywords: Handball, football, floorball, game activities of individuals, playing performance
Keywords:
floorball; football; game activities of individuals; handball; playing performance; florbal; fotbal; herní výkon; herní činností jednotlivce; házená
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/90794