Original title:
Využití internetové reklamy (PPC) ke zvýšení prodeje internetového obchodu
Translated title:
Use of online advertising (PPC) to increase sales of ecommerce website
Authors:
Šašek, Marek ; Maryška, Miloš (advisor) ; Smutný, Zdeněk (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Při podnikání na internetu je klíčové, aby se o webech, jejich produktech a službách poten-cionální zákazníci nějakým způsobem dozvěděli. Těmito zákazníky jsou na internetu ná-vštěvníci, kteří se na daný web dostanou skrze nějaké médium. Jedním často využívaným médiem, které dokáže návštěvníky přivádět, je právě internetová reklama. Tato práce je zaměřena na placenou internetovou reklamu známou pod zkratkou PPC (Pay per click). Cílem je implementace reklamních kampaní pro konkrétní internetový obchod za účelem zvýšení prodeje. K tomu je využita vyhledávací síť Google a reklamní systém AdWords, jenž je představen v teoretické části práce, kde nechybí ani vymezení základních pojmů z online marketingu a popis principů internetové reklamy. Pro úspěšnou reklamní kampaň je potřebné její měření a vyhodnocování, což je v praktické části prováděno pomocí AdWords a analytického nástroje Google Analytics. Práce je navíc zaměřena i na optimalizaci kampa-ní na základě naměřených dat. Na závěr je zhodnoceno splnění cílů a přínos reklam pro inzerovaný eshop.When doing business on the Internet, it is crucial to have the potential customers informed about websites, offered products and services. In the online world, these customers are visitors who come to the websites through some medium. One of such frequently used media, which can bring new visitors, is Internet advertising. This thesis is focused on the paid Internet advertising model known as the PPC (Pay per click). The main scope of the thesis is implementation of advertising campaigns for a particular e-commerce website in order to increase the number of sales. The campaigns run on the Google Search network. They are managed by the advertising system AdWords which is presented in the theoretical part of this thesis. The essential terms of the online marketing and principles of Internet advertising are also is described in this thesis. In order to create a successful advertising campaign, it is crucial to ensure its measurement and evaluation, which are handled by AdWords and the analytical tool Google Analytics within the practical part. Moreover, this thesis focuses on optimization of the running campaigns based on the measured data. In the conclusion, the goals and benefits of ads for the advertised eshop are evaluated.
Keywords:
AdWords; e-commerce; eshop; Google Analytics; internet advertising; online marketing; optimization; Pay per click; PPC; traffic; AdWords; eshop; Google Analytics; internetová reklama; internetový obchod; návštěvnost; online marketing; optimalizace; Pay per click; PPC
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/68690