Original title:
Image značky Mattoni
Translated title:
Image of the Mattoni brand
Authors:
Hašková, Denisa ; Postler, Milan (advisor) ; Mikeš, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je analyzovat image značky Mattoni na trhu v České republice. Práce je rozdělena do tří kapitol. První část se zabývá teoretickými východisky, charakterizuje značku jako takovou, její image a komunikaci. Druhá kapitola se věnuje společnosti Karlovarské minerální vody a jejím dceřiným značkám. Podrobně je pak rozebrána značka Mattoni, její portfolio, angažovanost v různých oblastech a zajímavé způsoby komunikace. Poslední kapitola je určena samotnému výzkumu image značky Mattoni na trhu v České republice a následné SWOT analýze. Poté jsou shrnuty výsledky a navržena doporučení do budoucna.The aim of the thesis is to analyze the image of the Mattoni brand on the Czech market. The thesis is divided to the three parts. The first chapter provides the theoretical background, which characterizes the brand, the image of the brand and the communication. The second part of the thesis mentions the company Karlovarské minerální vody and its subsidiary brands. The brand Mattoni is described in detail. This part mentions the product portfolio, the enangement and the ways of communication. The last chapter consists of the research and the SWOT analysis of the Mattoni brand. The conclusion of the thesis provides the evaluation of the results and the future recommendations.
Keywords:
Brand; Brand communication; Image; Mattoni; Image; Komunikace značky; Mattoni; Značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69268