Original title:
Marketingové komunikace společnosti ZOOT a.s.
Translated title:
ZOOT Plc. marketing communications
Authors:
Veselý, David ; Postler, Milan (advisor) ; Mikeš, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce analyzuje marketingové komunikace společnosti ZOOT a.s., která je provozovatelem největšího internetového obchodu s módou na českém trhu. Cílem práce je zjistit vnímání této společnosti s ohledem na její marketingové aktivity. Teoretická část práce definuje pojem marketing, věnuje se formám marketingových komunikací, on-line a off-line komunikacím a také oblasti fashion marketingu. V praktické části je představena společnost ZOOT a.s., její koncept, dále je sestavena SWOT analýza společnosti a analýza jejích stávajících forem marketingových komunikací. Součástí je i vlastní výzkum, jehož výstupem je analýza vnímání společnosti v České republice.The thesis analyses marketing communications of the company ZOOT Plc., which represents the biggest fashion on-line shop within the Czech Republic market. The aim of the thesis is to identify how the company is perceived regarding to its marketing activities. The theoretical part explains the marketing term as well as forms of marketing communications, on-line and off-line communications and fashion marketing itself. The practical part introduces the company ZOOT Plc. and its concept followed with SWOT analysis and analysis of its existing forms of marketing communications. The practical part also includes own research which shows the general perception of the company in the Czech Republic.
Keywords:
communications strategy; fashion marketing; marketing; marketing communications; off-line communications; on-line communications; SWOT analysis; ZOOT Plc.; fashion marketing; komunikační strategie; marketing; marketingové komunikace; off-line komunikace; on-line komunikace; SWOT analýza; ZOOT a.s.
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69267