Original title:
Analýza a návrh online marketingovej stratégie spoločnosti AQT.sk
Translated title:
Analysis and design of the online marketing strategy for the company AQT.sk
Authors:
Múdry, Daniel ; Průša, Přemysl (advisor) ; Veleba, Karol (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Diplomová práca sa zaoberá online marketingovou stratégiou a online aktivitami spoločnosti AQT.sk. Cieľom práce je analýza tejto stratégie, jednotlivých nástrojov a aktivít, ktoré firma využíva a návrh ďalších krokov k zlepšeniu výkonu a efektívnosti online marketingu ako prvku komunikačného mixu. Teoretická časť práce stručne opisuje vývoj online marketingu a zároveň detailne predstavuje jednotlivé online marketingové nástroje a ich možnosti. V praktickej časti práce je spracovaná situačná analýza zameraná na odvetvie, konkurenciu a zákazníkov spoločnosti AQT.sk. Hlavnú časť práce tvorí analýza a hodnotenie súčasných online marketingových aktivít, na ktoré v poslednej kapitole nadväzuje návrh novej online marketingovej stratégie na základe modelu See-Think-Do-Care s konkrétnymi odporúčaniami pre jednotlivé online kanály.Diplomová práce se zabývá online marketingovou strategií a online aktivitami společnosti AQT.sk. Cílem práce je analýza této strategie, jednotlivých nástrojů a aktivit, které firma využívá a návrh dalších kroků ke zlepšení výkonu a efektivity online marketingu jako prvku komunikačního mixu. Teoretická část práce stručně popisuje vývoj online marketingu a zároveň detailně představuje jednotlivé online marketingové nástroje a jejich možnosti. V praktické části práce je zpracována situační analýza zaměřená na odvětví, konkurenci a zákazníky společnosti AQT.sk. Hlavní část práce tvoří analýza a hodnocení současných online marketingových aktivit, na které v poslední kapitole navazuje návrh nové online marketingové strategie na základě modelu See-Think-Do-Care s konkrétními doporučeními pro jednotlivé online kanály.The diploma thesis deals with the online marketing strategy and online activities of the company AQT.sk. The aim of the thesis is to analyze this strategy, individual tools and activities that the company uses and to propose further steps to improve the performance and efficiency of online marketing as a component of the communication mix. Theoretical part briefly describes the development of online marketing and at the same time presents in detail individual online marketing tools and their possibilities. In the practical part of the thesis is processed situation analysis, which is focused on the market, competition and customers of AQT.sk. The main part of the thesis is the analysis and evaluation of its current online marketing activities, followed by proposal of a new online marketing strategy based on the See-Think-Do-Care framework with specific recommendations for individual online channels.
Keywords:
content marketing; e-mail marketing; online marketing; PPC; See-Think-Do-Care; SEO; social media; content marketing; e-mail marketing; online marketing; PPC; See-Think-Do-Care; SEO; sociální sítě
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69124